تصویر روز

حمزه، پسر اسامه بن لادن زنده است و برای حمله به غرب آماده می شود

۲۴  شهریور (سنبله) ۱۴۰۳ – ۱۴ / ۹/ ۲۰۲۴

بنا بر گزارش های اطلاعاتی جدید، پسر اسامه بن لادن که ادعا می شد در سال ۲۰۱۹ کشته شده است، زنده می باشد و ظاهراً با به دست گرفتن کنترل و ادارۀ القاعده، در حال برنامه ریزی برای انجام حملاتی در غرب است.

روزنامه دیلی میل (Daily Mail) به نقل از کارشناسان دفاعی نوشت که حمزه بن لادن زنده است و مخفیانه این سازمان تروریستی را اداره می کند. بر اساس این گزارش ها، برادر وی عبدالله نیز با این گروه تروریستی در ارتباط است. سازمان تروریستی القاعده نیز در حال تجدید قوا و آماده سازی برای حملات آتی به غرب است.

سرهنگ ریچارد کمپ، رئیس سابق نیروهای بریتانیا، در همین راستا هشدار داده است که حمزه از خاک افغانستان استفاده می کند، جایی که “به نظر می رسد میدان باز و فراخی برای فعالیت داشته” و “قصد فتح و انتقام کشته شدن پدرش را خواهد داشت”.

قابل ذکر است اسامه مغز متفکر حمله ۱۱ سپتامبر بود و بعدها در عملیاتی در ابوت آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱ کشته شد.

“طالبان از حمزه حمایت می کنند”

گزارش های اطلاعاتی حاکی از آن است که: «حمزه بن لادن نه تنها زنده است، بلکه فعالانه در احیای القاعده مشارکت دارد، واقعیتی که در میان رهبران ارشد طالبان به خوبی شناخته شده است». بدین ترتیب به نظر می رسد رهبران طالبان از این گروه محافظت می کنند. این رهبران با حمزه تعامل داشته، جلسات منظمی برگزار نموده و امنیت او و خانواده اش را تامین می کنند.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که احتمالاً در حال حاضر ۲۱ شبکه تروریستی تحت کنترل طالبان فعالیت دارند. ستیزه جویان و بمب گذاران انتحاری در اردوگاه‌ ها آموزش می‌ بینند تا حملات تروریستی را در غرب انجام دهند، که این جریان باعث ترس از حمله احتمالی دیگری به سبک ۱۱ سپتامبر می‌ شود.

بر اساس گزارش ها، این اردوگاه ها در ولایت هلمند، غزنی، لغمان، پروان، ارزگان، زابل، ننگرهار، نورستان، بادغیس و کنر مستقر هستند.

گفته می شود که سراج الدین حقانی، فرمانده جنگ افغانستان نیز از حمزه حمایت می کند. پیش از این، گزارشی از سوی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ هشدار داده بود که القاعده پس از بازپس گیری قدرت توسط طالبان، “پناهگاه امن” در افغانستان دارد.

اخیرا نیز احمدضیاء مسعود، معاون ریاست‌ جمهوری دولت حامد کرزی، در گفت‌ و گو با مجله فرانسوی «لو پوان» گفته بود حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده، با دختر ملا عمر، بنیانگذار گروه طالبان ازدواج کرده است و در افغانستان حضور دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا