تصویر روز

دیدار محمد حنیف اتمر با ژنرال ناصرخان جنجوعه

۱۹  شهریور (سنبله) ۱۴۰۳ – ۹ / ۹/ ۲۰۲۴

در عکس فوق محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت پیشین افغانستان با ژنرال ناصرخان جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در رستورانی مشاهده شده اند که زمان دقیق این دیدار مشخص نیست اما طی روزهای اخیر از سمت کاربران فضای مجازی دست به دست می شود. همچنین باید اشاره کرد که هدف از این سفر هنوز مشخص نیست و نمی توان گمانه زنی های مختلف پیرامون آن را تایید یا رد نمود.

 حنیف اتمر خود زمانی مشاور امنیت ملی افغانستان بود و کاربران بر نقش مشترک و مشابه دو چهرۀ فوق نیز در این تصویر توجه داشتند.

پیشتر رحمت الله نبیل ریس سابق امنیت ملی افغانستان در مصاحبه ای گفته است که حنیف اتمر جاسوس تراز اول پاکستان بوده است. به گزارش آمو در ژانویه ۲۰۲۴، حنیف اتمر در واکنش به «اتهام جاسوسی پاکستان نسبت به خود» از سوی رحمت الله نبیل، در اکس گفته «چنین چیزی واقع نشده و فقط می ‌تواند ساختۀ ذهن ایشان باشد». او با تاکید بر رعایت مهم بودن اصل حق دسترسی مردم به اطلاعات درست، گفته است که آقای نبیل پیشینۀ خوبی در این زمینه ندارد.

پیش از این، رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی پیشین افغانستان در «مصاحبه با تلویزیون آمو» گفته بود که او در زمان ماموریت ‌اش، یک جاسوس شبکۀ استخباراتی پاکستان را بازداشت کرد؛ اما آقای اتمر مشاور امنیت ملی در دولت پیشین و میرویس یاسینی نمایندۀ پیشین مردم ننگرهار در پارلمان کشور، برای آزادی او تماس گرفته بودند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا