تصویر روز

نشست دوجانبه هیات ایران و افغانستان؛ عملیاتی ساختن توافقات صورت گرفته دربارۀ بندر چابهار و منطقه آزاد

۱۵ مهر (میزان) ۱۴۰۳ – ۶ / ۱۰/ ۲۰۲۴

وزارت صنعت و تجارت افغانستان، در روز ۵ اکتبر ۲۰۲۴ و در صفحه ایکس خود، از برگزاری نشستی دوجانبه با ایران و به منظور عملیاتی ‌سازی توافقات صورت گرفته در رابطه با چابهار و منطقه آزاد خبر داد.
این نشست دوجانبه میان هیات افغانستان به ریاست نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، و هیات جمهوری اسلامی ایران تحت ریاست محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان دایر گردید؛ که حسن کاظمی قمی، نماینده ویژۀ ریاست جمهوری و سفیر ایران در افغانستان نیز حضور داشت.
به گزارش وزارت صنعت و تجارت افغانستان، در جریان این نشست که هیات دولتی و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی محمد کرمی به افغانستان سفر کرده، پیرامون مباحثی از عملیاتی ‌سازی توافقاتی ‏در رابطه با بندر چابهار و منطقه آزاد که در سفر عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست ‌الوزراء و نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان، میان دوکشور صورت گفته بود، بحث و تبادل ‌نظر صورت گرفت.
آن گونه که در این گزارش ‏گفته شده است، در جریان نشست مذکور و با تأکید بر رقابتی‌ سازی چابهار؛ پیشبردِ بحث ‌های بیشتر و عملیاتی ‌سازی توافقات تحت یک کمیته فنی از مسئولین دوطرف مطرح و موظف گردید.

20241006 084933
نورالدین عزیزی و حسن کاظمی قمی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا